måndag 4 januari 2010

Yuletomter eller gnomer


Hur söta är inte gnomerna som jag hittade hos Musselblomman? Bilderna ni ser här har jag fått låna av henne. Om du klickar på länken får du se många fler.


Och hur knäppt det må vara så planerar jag för nästa jul då mitt hem ska prydas av åtminstone någon Gnom! Jag har inhandlat mönster hos Alan Dart! Men jag har aldrig stickat eller virkat efter mönster på engelska förut så jag vet inte om jag kan! £2,50 kostar ett mönster så jag vågade chansa ;-). Alan kallar dem för Jultomtar (trots att han är engelsman) och jag har sett namn som Yuletide Gnom i någon annan blogg. En Yulegnom kanske?


Idag när jag kontaktade Musselblomman om att få låna bilder så berättade hon att man kan köpa mönstret på svenska hos Tittis bod. 139 kr för mönster OCH material till en gnom - verkar ju vara ett bra pris!

2 kommentarer:

  1. De var ju helt underbara, meddela gärna mig när du har stickat en och berätta om de var svåra. För en eller ett par sådanna måste jag helt enkelt göra!

    SvaraRadera
  2. Dom är så söta, synd att jag inte kan sticka. Har försökt sticka flera gånger men jag tappar bara maskor...

    Det är inte så svår att virka (knappast heller sticka) efter engelska mönster ifall man har en lista med översättning av olika maskor framför sig. Småningom lär man sig vad de olika maskorna heter på engelska.

    SvaraRadera