söndag 3 januari 2010

Milanoprojekt


Fyra nystan Milanogarn = fyra mössor. Två är beställda (den naturvita och den cerisa, den bruna ska mannan ha och en svart ska bli en present). Få se om jag vill se åt en Åremössa efter detta. Nedan har jag påbörjat vantvirkningen i Milano. Det blir lite lovikakänsla, tjocka härliga vantar. Men det blir ganska stumt när man virkar och jag borde nog haft en tjockare virknål (använder 7.00 mm) men jag tog den största jag hade. Men jag får virka lite då och då så vi får se när det blir klart. Det går ju ganska fort ändå med det tjocka garnet.

3 kommentarer:

  1. Du är ju expert på Åremössor nu :-) Själv har jag gjort en och det blev en brun en. Riktigt gosig. Kommer, så snart jag blir färdigt till att fota, i bloggen. Gillar färgerna skarpt!

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  2. Inte för inte som jag har dem som header också!! Måste komma vidare i mitt stickande;-)

    SvaraRadera
  3. Den cerise var en riktig färgkaramell, och vantgarnet var snyggt oxå. Längtar efter att mitt garn ska dimpa ner i lådan, men har föralldel att syssla med ändå, har börjat på sockklubbens januarisockor.

    SvaraRadera