torsdag 14 januari 2010

Frost & kyla


Det har blivit varmare. Men ändå kallare! Rimfrosten är så tjock att jag aldrig sett något liknande vad jag minns. Och så vackert. Jag tog lite bilder i förmiddags utanför huset. Så här fint hade vi det då.





Men nu längtar jag till sommaren och till Provence. Här är några bilder från i somras. Fast det har ju varit snö och kallt där också under nyår!

Huset vi bodde i, hur mysigt som helst med hund, häst, höns och en stilig tupp som bonus!


Ovan lavendelfält och nedan gamla stan i Sisteron.


Blir man inte glad och varm innombords när man ser ett fält med solrosor?

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Jag saknar sommar och sol, blir knappast någon längre resa för oss men skärgården duger ju riktigt bra den med:)

    SvaraRadera
  2. låt mig följa dig till provens, tralala.. var inte det en låt på 70 talet eller något sånt? Det bästa med frosten är de vackra fotografierna den bjuder på, annars så är jag nog helst inomhus :)

    SvaraRadera
  3. Vackra vinterbilder. Så där såg det ut hos oss också idag, fast det är kanske inte så konstigt!
    Härliga mössor du har stickat. Vantarna också!

    SvaraRadera
  4. Hej. Ja vintern bjuder på sin allra vackraste sida, det är bara att ödmjukt tacka och ta emot. Visst är det också härligt med vår och sommar, härliga bilder. Men vad vore livet utan dess årstider?

    SvaraRadera
  5. Du har något att hämta på min blogg!

    SvaraRadera