fredag 9 oktober 2009

Virklördag med bästa vännen!

I morgon lördag är det äntligen dags för min och bästa vännens virkdag! Länge planerad men svår att få in. Vi träffas vid 13 för att påbörja våra virkprojekt, mormorsrutor. Vad det ska bli vet vi inte riktigt, men jag lutar åt att hålla fast vid utsprungsplanen, en filt. Vännen börja backa lite och snackar nu om en väska... Jag har i alla fall inköpt ullgarn i tre grå nyanser, vitt och svart och ett nystan rött för att eventuellt stoppa in någon röd effekt på några ställen. Få se om jag vågar! I alla fall så tänker jag förenkla genom att göra lite större rutor, med kanske två varv i samma färg. Och så ska jag testa att virka ihop rutorna som Tummelisa visade att man kunde.
I alla fall så avslutas eftermiddagen med middag med våra kära makar och antgligen fotboll på TV och mer virkning! Ska bli superkul och jag återkommer med rapport nästa vecka hur det gått för oss!
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar