måndag 12 oktober 2009

Filt av mormorsrutor påbörjad

Lördagens virkfest med bästa vännen Å gick jättebra och jättefort! Så fort att jag glömde att fotografera! Jag virkade i grått och Å hade köpt jättefint garn i härliga färger! Jag ångrade mitt gråa val men nu var ju garnet köpt. Fast jag kommer att behöva köpa till massor om det ska bli en hel filt. Åtta rutor blev det och då har jag gjort två rader av alla färger utom den vita och svarta. Och så har jag fäst vartefter! På kvällen kom de äkta hälfterna och så åt vi gott och när grabbarna tittade på fotboll fortsatte vi.

På söndagen ville sonen övningsköra på symaskinen. De håller på att ta symaskinskörkort i skolan och han tycker det är så roligt. För att inte bara sy på papper plockade jag fram lite tygbitar och snabbt hade han sytt en mössa till Kaj! Kaj är gosebjörnen som snart inte har någon päls kvar så han kan behöva lite värmande kläder till vintern.

1 kommentar:

  1. Jag tror nog filten kommer bli riktigt fin i gråa färger :). Jag har tänkt att min filt ska ha lite olika stora rutor i oregelbundet mönster. Jag måste bara försöka klura ut hur man ska virka ihop den då...

    SvaraRadera