fredag 23 oktober 2009

Mössa till maken


I morgon ska vi åka till stugan i Jämtland. Och maken hade ingen bra mössa. Jag hade tänkt sticka en till fars dag men nu fick han paketet i förväg. Det jobbiga har varit att jag inte kunnat sticka när han varit hemma utan det har fått bli kortare stunder här och där. Den blev lite stor men skön! Tror han tyckte att mitt made by kafe-märke var häftigare än själva mössan.

Det är vanlig resårstickning och normal avmaskning och garnet hade jag hemma sedan många år.

Nu håller jag på att packa. Ska ta med massor av pyssel och garn. Så får vi se vad som blir gjort. Det är ganska dålig belysning där uppe så det får inte vara alltför petiga saker, jag är ju i den åldern när man börjar bli skumögd!

Jag hoppas att mitt mobila bredband fungerar i stugan. Då kan jag skriva lite, annars blir det tydt här i några dagar. Men desto mer att berätta sedan!

Eftersom jag är i elbranschen ska jag åka och títta på en elstolpe utanför Åre som är designad av en Årekonstnär! Man får konstiga intressen! Och så blir det väl Åre choklad gissar jag :-D

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar