fredag 16 oktober 2009

Tova tavla!


I morgon lördag ska jag åka till mig goda vän C och pyssla. Jag ska försöka mig på att göra en stor tavla att hänga över vår nya hallsoffa. Jag ska tova med röd ull med nål på en grå filt. Många nålsick blir det... Sen ska jag ha i lite cerist, orange och annat som kan passa. Både ull och garn. Vi behöver en färgklick på vår gråa vägg!


Tavlan överst och skylten nedan gjorde jag i sonens skola förra terminen när jag var på besök. Man ser bäst på bokstäverna hur det blir. Hjärtat ska inte ramas in utan spännas på en ram. Därför kan jag bygga lite "djup" i den också. Få se hur det går och hur länge jag orkar hålla på. Måste få tag på en bit skumgummi att ha under medan jag arbetar. De hade stängt pga av influensa i madrassaffären här idag:-( Vännen C är i alla fall väldigt kreativ och det är hon som har ull. För några år sedan gick hon en designutbildning och tovade då eget tyg som hon sydde jättefina dräkter av. Synd att jag inte har någon digitalbild på dem. Få se om hon gör något åt det hållet i morgon. Annars har det regnat hela dagen idag och nu är det tristhöst i stället för härligt klar och solig höst.





1 kommentar:

  1. Jättesöt tavla, man kanske skulle prova att tova/filta?! Får bli ett projekt efter jul, nu har man fullt upp med julklapparna.

    SvaraRadera