fredag 9 oktober 2009

Garninköp på Tradera



Mjölkgarn! Det lät så spännande så jag kunde inte låta bli. På bilden på Tradera såg garnet lite tjockare ut än det var i verkligheten. Min plan var därför att försöka sticka tröjor till grannens tre (!) nakenhundar. Men jag tror det blir för tunnt för att jag ska ro det projektet i hamn. Så nu lutar det åt att försöka mig på en lite mer avancerad sjal än jag stickat hittills. Har sett så många underbara sjalar. Ett tag funderade jag på att virka en sjal i mormorsrutor...? Så jag får fundera ett tag till. Förslag mottages tacksamt! Har du stickat något i mjölkgarn?


Nästa fynd var detta franska blandgarn. Kanske det kan bli nakenhundkläder? Eller en huvtröja till nioåringen? Men oavsett vad så behöver jag mer garn. Och jag skulle vilja ha samma kvalitet i svart och flera av de härligt klara färgkluttarna som finns - grönt, blått, orange, rostrött. Garnet heter Podium och är från Bergere de France. Har googlat men kan inte hitta någon återförsäljare i Sverige. Är det någon som har något tips? Annars får garnet ligga och så hoppas jag att jag kommer tillbaka till Provence i sommar igen. Vi är på husjakt men "allt" är redan bokat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar