tisdag 27 oktober 2009

Garninköp

En dag åkte vi in till Kaki, garnaffären i Åre, för att köpa garn till Sofia Sobeides katt som jag köpt mönster till. Och så ville maken ha en varmare mössa i samma modell som han fått inför resan, och sonen vill inte vara sämre. Så det blev enligt önskemål brunt, Drops merino extra fine, till sonen, olivgrönt Alaska till maken och ett grått norskt ullgarn (Natur uld) till katten. Antagligen lite tjockare än det som Sofia Sobeide använt, men då blir väl katten bara lite större?

Men som vanligt så räckte inte det. De visade mig jättesöta tovade tofflor som stickas i Lima. För att väga upp allt grått och brunt så var jag tvungen att köpa en omgång ljunglila och en omgång melerat svart/cerise. Kanske några julklappstofflor?


Och på vägen till kassan hittade jag det här nystanet! Det är ett Turkiskt garn som består av 30 % akryl, 30 % polyamid, 15 % mohair, 15 ull och 10 % metalliskt garn(!). Uppstickat blir det lite randigt. De hade en liten trekantssjal med frans uppstickad och jag tänkte mig en julsjal. Stickor 12 låter som om det kunde bli en snabb uppgift.

Men jag glömde att köpa lingarn! Det får bli nästa gång!

Och jag glömde kolla om de hade säkerhetsögon, jag behöver ju kattögon också! Så jag gick in till Teskedsmammans shop för att köpa ögon, men det var tillfälligt slut. Så jag får ge mit till tåls! Har en de annat att pyssla med under tiden!

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har!!!

    Så roligt att du vill vara med och tävla. :)
    Önskar dig LYCKA TILL!!!!

    Kramis
    M I N D I
    http://julswappen.blogspot.com/

    SvaraRadera