fredag 9 oktober 2009

Mössa!


Nu är min mössa klar! Mönstret är hämtad ur boken Sticka i romantisk lantstil, även blomman. Jag gjorde en som jag sydde fast på mössan och en som jag ska ha som brosch på kappan. Men jag använde (naturligtvis) inte det rekommenderade garnet utan ett alpackagarn som jag köpt på Tradera (verkar vara dagens ämne!). Och det ljusare är ett garn jag köpte på rea på 80-talet. Och det har jag 600 g av så det kanke kan bli ett lite större projekt framöver.

Men mössan blev LITE stor, så jag har vikt upp resåren och fäst den med blomman. Det blev lite 20-talsstuk tycker jag. Ska be maken fota mig i mössan någpn gång. Här har jag använt en hoprullad frottéhandduk som hattstock med sådär resultat. Jag har mer alpacka så jag ska nog sticka ett par lite längre torgvantar/pulsvärmare och virka spets med det ljungrosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar