söndag 18 oktober 2009

Ulltavla, del 2



I går skulle jag hem till vännen C för att pyssla. Jag skulle tova en stor tavla till hallen, som ni förhoppningsvis läste om i förra inlägget. Vadmal och tovningsnålar var inhandlade av vännen C. Hon har också ett förflutet som designer av tovade kläder och hade lovat att hon hade vinden full av julröd ull - så det behövde jag inte skaffa! Och nog hade hon vinden full av ull, men inget rött! Så det blev ingen tavla tovad för mig :-(
På höstlovet ska vi åka till Jämtland till stugan några dagar. Hoppas jag hinner få tag på röd ull till dess så jag kan tova där, för jag är jättesugen nu!!!!




Jag gjorde lite annat, bland annat "snodde" jag lite lila och rosa ull (det rosa är lammlockar som C har färgat) och så tovade jag kulor som tillsammans med lite pärlor får bli örhängen.

Och så tovade jag på styrolithjärtan. Vita och röda hjärtan till jul. Det vita är lite grövre ull med en hel del mörka inslag. I det röda har jag tovat in lite lammlockar också. Hjärtarna ska dekoreras med pärlor, kanske spets eller andra band och så hängas upp på snöre i rad. Ni får se när jag är klar. Det gröna gjorde C.




1 kommentar:

  1. Hej! jag har kikat in på din blogg. Jag tror vi är lite lika i vad vi håller på med. Det var trevligt att se din blogg.Karin

    K.nilsson62@gmail.com

    SvaraRadera