tisdag 22 december 2009

Tre små paket


Tre virkade disktrasor blir tre små paketet till jul. Jag har inte hunnit göra någon till mig själv så jag vet inte hur de funkar. Idén fick jag hos Drutten men jag har också sett det hos flera andra bloggare. Någon hade i alla fall gjort en "konsumenttest" som visade att den virkad disktrasa i lingarn inte sög upp lika mycket vätska som en vanlig köpedisktrasa men att den gnuggar bort fläckar bra! Och så är det ju miljöaspekten. Jag försökte mig på snäckmönstret men vet inte om jag har gjort rätt. Jag har aldrig virkat efter diagram tidigare. Mönster finns bl.a. hos Drops (jag använde ett som hörde till handledsvärmare). Jag har använt Linen från Marks & Kattens. En härva blir en disktrasa och jag har en kvar, en blå, som blir en trasa till mitt kök lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar