fredag 4 december 2009

Pyssel med grannarna


Igår träffades vi fem tjejer längst ner på gatan för att dricka glögg, prata och pyssla lite. Alla är inte pysselmonster, men J som också var kvällens värdinna är kanonduktig på att sy! Och på att göra smycken, så det stod på programmet. Och jag ska genast erkänna, att det där riktigt pilliga med smyckestillverkning är INTE min grej. Och naturligtvis påbörjade jag det pilligaste projektet!!! J hade massor av pärlor och tillbehör, och det är ju perfekt när man ska börja med en ny hobby eller bara prova på. Då kan man plocka ihop ett fint halsband utan att behöva lägga ut massor av pengar på olika pärlor och tänger och allt man behöver. Nu har jag ett ganska ansenligt pärllager själv (suck!) men tex ingen vire eller klämpärlor. Kul hade vi och fina halsband påbörjades. Ett blev klart bara. Och det var inte mitt. Visar det om jag orkar pilla klart. Tanken var att det ska vara ett julhalsband så det finns inte så mycket tid.

4 kommentarer:

  1. Vilken grej med pysseldag med grannarna, vad kul det låter!

    Och halsbandet kommer du garanterat klara av att göra klart, spännande att se!

    Tomtesockarna som jag gjort från Drops är ett bra mönster, lätt att förstå och att sticka. Rekommenderar det varmt, kanten som virkades behövs inte heller, kanten gör att de inte går att tvätta i tvättmaskinen tyvärr, utan den går det jätte bra i 40 grader.

    Är det något hör av dig!
    Många goa hälsningar

    SvaraRadera
  2. Takk for kommentar på bloggen min. Så mye forskjellig du lager. Er alltid gøy å se hva andre lager, få idéer og inspirasjon. Ha en fin lørdagskveld!

    SvaraRadera
  3. Hittade till din fina blogg idag för första gången! Kul att hitta till fler pyssel/skapandebloggar. Idag skall vi också ha en pysseldag. Vi har bjudit in flera familjer grannar och andra vänner. Det blir trångt, en del får "mingla" runt med lite varm glögg. Barnen får pyssla i första hand. Roligt är det i alla fall, fjärde året i rad (tradition...).
    Hit återkommer jag!
    Ha en trevlig helg!
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  4. Tipsar dig som har tävlat/ tävlar hos mig att jag nu dratt i gång ännu en spännande en:

    http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-tuffa-plagg.html

    ..med chans att vinna finfina plagg från en finfin barnbutik! Kika gärna in o delta i den med =)

    SvaraRadera