fredag 11 december 2009

Äntligen lite pysslat som blivit färdigt!


På lördag ska vi till makens syster med familj för att fira makens pappas födelsedag. Som en liten present till värdinnan tänker jag ta med denna skål och förhoppningsvis är den fylld med hemmagjort godis, annars blir det köpegodis (Twist är inte så dumt som man kan tro!)


Jag köpte ett gäng dukar, vita och röda, på Tradera tidigare i höstas med tanke att göra skålar. Men jag trodde man skulle doppa dem i tapetklister. Men Crochetera fick mei på andra tankar. Hon har gjort massor av fina gjerjer av virkat och stärkelse, kolla hennes blog. En bra instruktion som hon gjort hittar du här. Jag tog 1,5 dl florsocker och 3 msk vatten och rörde det utan att koka. Det räckte precis till den här skålen och stjärnorna ni ser där nere. Naturligtvis har jag inte kommit på det själv utan det har jag hittat hos Erica Laurell.



Jag har också virkat lite snöflingor och stjärnor. Snöflingorna ska jag försöka hänga upp i något fönser monterade på tråd och med pärlor. Mönstret till dem hittade jag hos Bea. De andra små tror jag är från Drops design.

Det var väldigt kladdigt att hålla på med och nu måste jag diska knappnålarna!

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket fint du har gjort :). Jag har använt samma recept och det är från boken Väldigt Virkat, så kanske det är på Erica Laurells blogg du läst receptet? http://ericalaurell.blogspot.com/2009/12/christmas-countdown-8.html

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för fin kommentar på min blogg. Roligt att se dina fina snöstjärnor, betydligt mer avancerade än mina :-)

    SvaraRadera