lördag 26 december 2009

Lite julpynt som blev klart sent!


Jag passade på att göra islyktor när det var så kallt ute. Tre plasthinkar-/bunkar i olika storlek fyllda med vatten. De fick stå över natten och på morgonen såg de genomfrysta ut. Men när jag vickade upp dem så var det ett vattenfyllt utrymme inuti. Men väggarna och botten (fast det var det som var överst i hinken) var frysta. Hoppas inte det blir mildväder utan att de håller över nyår också!


Ett stilleben med en betongmadonna som jag köpt här. Ljuskoppen har jag gjutit själv och mossklotet är ett oasisklot som jag klätt med grönmossa och virat en grön ståltråd runt och satt dit dekornålar i silver (från Panduro).


Och dörrhjärat fick lite dekor i form av en ängel jag hade hemma och ett julband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar